DSC 0011In data dei 04.09.2017 a avut loc activitatea I.A3.1 Organizare excursie tematica pentru copii romi beneficiari ai programelor „Inapoi la scoala” si „Gradinita estivala” prin care aproape 150 de copii romi din Comuna Tamna, parintii acestora, experi angajati in proiect si reprezentanti ai partenerilor de proiect au vizita Manastirea Vodita, Manastirea Sf. Ana, Muncipiul Orsova, dupa care a urmat o croaziera cu vaporul pe Dunare pana in Cazanele Mari.

Proiectul ”Hai la scoala!” se implementeaza in vederea prevenirii fenomenului de parasire timpurie pentru 126 de prescolari elevi romi cu risc de parasire timpurie, consilierea a 150 parinti/tutori ai elevilor din GT si reintegrarea in educatie a 126 de persoane cu varsta mai mica de 18 ani.

Obiectivul general al proiectului îl reprezintă facilitarea accesului la educație de calitate pentru 26 de preșcolari și 100 de elevi romi din localitatea Tâmna, în vederea diminuării ratei de abandon școlar timpuriu prin diversificarea serviciilor educaționale oferite de Scoala Generala ”George Enescu” din Tamna.

Obiectivele proiectului corespund prioritatilor si directiilor de actiune din cadrul masurilor integrate in domeniul educatiei, respectiv creșterea participarii școlare a copiilor romi (începând cu învățământul ante preșcolar și până la finalizarea învățământului obligatoriu) și de a preveni/reduce părăsirea timpurie a școlii. Astfel acestea se integreaza si raspund aspectelor mentionate in Strategia privind reducerea părăsirii timpurii a școlii, prin asigurarea accesului mai bun la serviciile de educație și îngrijire a copiilor preșcolari, intensificarea eforturilor pentru a pune în aplicare măsurile pentru a crește rata de școlarizare și pentru a reduce rata de PTS, prin intermediul unei abordări bazate pe parteneriat și a unui mecanism solid de monitorizare implementarea strategiei naţionale privind părăsirea timpurie a şcolii.

Conform statisticilor, 14% din numarul total de elevi din Romania renunta anual la studii. Deasemenea:

-80% dintre tinerii care nu ajung niciodată la şcoală sunt de etnie romă

- 38% dintre aceştia sunt analfabeţi funcţionali

- 75,9% dintre copiii romi care au abandonat educația nu au mers la grădiniță

Prin specificul si noutatea abordarii activitatilor, aceasta propunere de proiect vine in intampinarea nevoii grupului tinta de a fi protejat de consecintele negative ale segregarii scolare, excluziunii si a riscului de abandon scolar. Astfel, creşterea frecvenţei la şcoală şi la activităţile extracurriculare, crearea unui mediu educativ atractiv care să îmbine bunele practici pedagogice cu valorificarea potenţialului individual, stimularea participării copiilor şi tinerilor romi la programe de recuperare şi remediere şcolară conduc la diminuarea numărului de elevi aflaţi în situaţie de eşec şcolar si astfel la prevenirea fenomenului de părăsire timpurie a şcolii. Pe parcursul celor 5 luni de activitati, ne propunem o abordare inovatoare care sa raspunda problemei abandonului scolar in randul tinerilor romi provenind din comunitati defavorizate si care imbina: implementarea a doua programe de educatie remediala pentru 26 de prescolari romi si 100 de elevi din ciclul primar si gimnazial, organizarea unei campanii locale de constientizare a populatiei de etnie roma cu privier la necesitatea participarii parentale la îngrijirea și educația timpurie a copilului (ÎETC) și importanța acesteia pentru dezvoltarea copiilor, participarea echitabilă și deplină a copiilor de etnie roma în învățământul obligatoriu, nediscriminarea,precum și promovarea valorilor incluziunii sociale, servicii de consiliere psihopedagogică pentru copii si familie, asigurarea sprijinului material si facilitarea accesului la activitatile educationale pentru un numar de 126 copii romi care vor primi o masa calda pe zi, precum si articole de imbracaminte si rechizite scolare si organizarea unei excursii tematice.