25564832 1989404291326515 76733507 nIn data de 17 iulie 2017, au inceput a se derula activitatile de tip remedial ”Inapoi la scoala!” si ”Gradinita estivala” in cadrul proiectului ”Hai la scoala!” in cadrul Scolii Gimnaziale „George Enescu” din Tamna.

Desfasurarea programului „Inapoi la scoala” are 3 componente si se va adreseaza in principal elevilor cu dificultati la invatatura, aflati in risc de parasire timpurie a scolii, proveniti din comunitati marginalizate (elevi din clasele 0-IV și V-VIII). In cadrul primei componenta ne vom focusa pe servicii de asistenta educationala remediala, urmarind traseul educational conform Planul Individual de Dezvoltare stabilit la intrarea elevilor in proiect elaborat prin intermediul activitatii II.A4.2, astfel incat acestia sa depasesca bariere legate de segregare, sa-si intareasca increderea in sine si in fortele proprii. Impreuna cu profesorii si invatatorii implicati, elevii vor acoperi lacunele de invatare prin ore de pregatire suplimentara. Implementarea acestui program se va realiza in salile de clasa puse la dispozitie de Scoala Gimnaziala „George Enescu” din Tamna si va implica copii romi de pe raza localitatilor Tamna, Izvoralu, Plopi, Pavat. Transportul copiilor din localitatea de domiciliu pana la scoala si inapoi se va realiza cu microbuzele puse la dispozitie cu titlu gratuit de Consiliul local si Primaria Tamna. In fiecare zi beneficiarii programului „Inapoi la scoala” vor beneficia de masa de pranz servita in regim de catering la finalul orelor de curs.

Cea de-a treia etapa consta in evaluarea elevilor participanti la program. Aceasta va fi efectuata in baza unei metodologii de lucru elaborata de echipa pluridisciplinara implicata in proiect, cu sprijinul parintilor/tutori si aprobata de catre coordonatorul P3 in proiect. Metodologia va cuprinde sectiunea obligatorie cu persoanele desemnate pentru aplicarea acesteia in activitatea practica. Scopul activitatii consta in: consultarea si aprecierea evolutiei elevilor in raport cu faza initiala, evaluarea periodica a cunostintelor acumulate si progreselor facute, informare asupra modului de realizare a deciziilor adoptate in legatura cu toate aspectele activitatilor desfasurate, de prevenire prin stabilirea si activarea de alternative in rezolvarea unor probleme, de stimulare-formarea elevilor prin sprijinirea eforturilor lor, acordarea increderii, corectarea comportamentului. Implementarea acestui program, „Inapoi la scoala” si in special a activitatii A1.3 se bazeaza foarte mult pe rezultatele Activitatii II.A4.2, respectiv pe Planurile Individuale de Dezvoltare. In urma elaborarii Planurilor Individuale de Dezvoltare prin intermediul activitatii II.A4.2, Coordonatorul activitate educatie, impreuna cu experti angajati in cadrul proiectului vor elabora Planul de implementare al acestei activitati, in cadrul caruia vor stabili numarul de ore zilnic necesar pentru pregatirea elevilor, atat timpul necesar pentru pregatirea temelor si remedierea dificultatilor la invatatura, impartirea resurselor umane in functie de necesitati, programul zilnic al elevilor participanti precum si alte informatii relevante.. In ceea ce priveste sustenabilitatea programului, vom face toate demersurile necesare pentru a implica toti actorii locali, in special autoritatile publice locale in sprijinirea acestui demers inceput, bazandu-ne aici si pe implicarea P2-Primaria Tamna si P3 –ISJ Mehedinti in vederea incheierii unor parteneriate cu celelalte institutii neimplicate in proiect in calitate de parteneri pentru asigurarea sustenabilitatii acestei activitati.