Interreg IPA logo vers. 2 RO tLights ON!” (RORS 248) este un proiect finanțat de Uniunea Europeana prin Programul de Cooperare Transfrontalieră Interreg-IPA România-Serbia și implementat de Asociația Mod of Life din Drobeta Turnu Severin ca beneficiar principal, în cooperare cu Primăria Drobeta Turnu Severin și Organizația Turistică Kladovo.

Obiectivul principal al proiectului este creșterea turismului în regiunea transfrontalieră pentru a promova dezvoltarea socială, economică și teritorială.

Context:

Drobeta Turnu Severin si Kladovo pot reprezenta un leagăn de turism cu tradiții din belșug. Prin evidențierea atracțiilor turistice deja existente în zonă (Cetatea Medievală din Drobeta Turnu Severin, Podul Împăratului Roman Traian) printr-un show de lumini și sunet, prin videoclipuri promoționale și holograme, sunt depuse eforturi consistente pentru a utiliza acest potențial în cele mai turistice zone din regiune și a crește în mod direct numărul de turiști în zona transfrontalieră. Proiectul „Lights ON!” va transforma siturile istorice în atracții turistice, prin îmbunătățirea experienței vizitatorului, servicii turistice, unelte de marketing, produse noi și creative, ce vor fi create în parteneriat cu antreprenori locali folosind servicii și concepte de design inovative. Se vor realiza activități de branding turistic, vor fi realizate materiale de informare și promovare, vor fi diseminate informații online cât și prin intermediul organizațiilor turistice și a centrelor de informare. De asemenea, proiectul va depune eforturi pentru conectarea atracțiilor locale la un context european mai larg de istorie locală.

Schimbarea produsa de proiectul Lights ON! Constă într-o abordare holistică inovatoare, capabilă să dezvolte oportunitățile turistice în ambele regiuni și să dezvolte oportunități de angajare pentru comunitatea locala, noi locuri de muncă și oportunități de afaceri prin promovarea istoriei și culturii comune ,prin intermediul noilor tehnologii și abordărilor inovatoare.

Obiectivele proiectului:

  1. Îmbunătățirea sistemului de management turistic în județele Mehedinți și Borski, pentru a crea un sistem eficient de servicii turistice transfrontaliere;
  2. Îmbunătățirea infrastructurii publice pentru activități turistice comune - investiții în echipamentele necesare activităților turistice comune în regiunea transfrontalieră Româna -Serbia;
  3. Dezvoltarea unor produse turistice transfrontaliere, cum ar fi rutele turistice comune, ghiduri audio, servicii de streaming live, etc.

Activitățile proiectului:

Activitatea A.T1.1. Sondaj comun pentru a identifica motivele turistice specifice în vederea vizitării zonelor turistice din țările vecine în sezonul de vârf și în afara sezonului.

Pentru a profita cât mai mult de oportunitățile oferite de turismul internațional, datele esențiale ale vizitatorilor în regiunea transfrontalieră sunt esențiale. La urma urmei, aceste informații ne vor permite să facem alegerile potrivite pentru comercializarea și marcarea destinației. Sondajul vizează vizitatorii care stau într-o cazare comercială în regiunea transfrontalieră acoperită de ambele regiuni (Mehedinți și Borșki) pentru cel puțin o noapte. Întrebările vor acoperi un număr mare de subiecte legate de călătoria lor în regiune, precum căutarea și procedurile în privința căutarii si rezervării cazării, motivul pentru care au vizitat regiunea, activitățile pe care le-au întreprins, cheltuielile, modul în care au evaluat vizita lor și profilul consumatorului.

Activitatea A.T1.2. Seminar tematic – sinergii / conflicte în management și turism

Pe parcursul a 3 zile lucrătoare, în România vom organiza un seminar, cu un public mai larg (autoritățile locale, întreprinderile și furnizorii de servicii turistice atât din RO cât și din SRB) pe tema sinergiilor / conflictelor în managementul zonelor turistice. La întâlnire vor participa 50 de participanți (25 din RO și 25 din SRB).

Activitatea A.T1.3. Dezvoltarea unui plan pentru planificarea și proiectarea unei atracții turistice de patrimoniu autentic locale

Cercetarea actuală este realizată pentru a contribui la baza de date a factorilor de decizie care, în viitor, ar putea dori să ia în considerare planificarea și proiectarea atracțiilor de patrimoniu autentice locale.

Scopul acestui studiu, în mare parte calitativ, este să permită elaborarea unei strategii de planificare și proiectare a unei atracții turistice de patrimoniu autentice pentru ambele orașe (Drobeta și Kladovo).

 

Activitatea A.T1.4.Seminar tematic – planuri în turism (Serbia)

Activitatea, proiectată pentru a ajuta la dezvoltarea unei abordări consecvente și consensuale a turismului durabil, se desfășoară în Kladovo Serbia și implică 50 de participanți din ambele țări (RO-SRB) dintr-o audiență largă, care include manageri de planificare și dezvoltare turistică; administratori din sectorul public și privat; profesioniști în marketing turistic; agenții de turism și operatori de turism; mass-media; angajați ai agențiilor de turism la nivel regional și local; cercetători, consultanți implicați în dezvoltarea turismului; arhitecți și urbanisti; bancheri și alți investitori și formatorii care construiesc programe pentru angajații de la nivelul entităților de turism.

Scopul acestui eveniment participativ este dezvoltarea unui forum participativ în care antreprenorii și alti factori vor fi implicați activ în dezvoltarea turismului durabil.

Din numeroasele idei, activități actuale și potențiale noi oportunități identificate în atelierele seminarului, vom putea evalua sinergiile, vom împărtăși expertize și vom dezvolta lucrări comune în întreaga regiune transfrontalieră din apropierea orașelor Drobeta și Kladovo. Se intenționează ca prin intermediul acestui proiect, mecanismul să rămână în vigoare pentru cooperarea, managementul, acțiunea și excelența viitoare a turismului durabil în regiune.

Activitatea A.T1.5. Retea de cooperare în domeniul turismului

Această activitate implică identificarea și dialogul cu entitățile doritoare de a se alătura unei potentiale rețele de cooperare în domeniul turismului prin contacte directe, chestionare și negocieri de aderare

Înființarea unei organizații turistice comune transfrontaliere, crearea de resurse financiare suficiente și implicarea tot mai mare a grupurilor de interese de afaceri și a organizațiilor neguvernamentale (ONG-uri) din ambele părți ale frontierei sunt esențiale pentru implementarea cu succes a strategiilor comune de creștere a marketingului turistic.

Activitatea A.T2.2. Elaborarea Ghidului de călătorie audio CBC

Această activitate își propune să creeze un ghid de călătorie audio CBC pentru a îmbunătăți utilizarea durabilă a resurselor naturale și a patrimoniului cultural.

Ghidul de călătorie audio funcționează concomitent ca ghid turistic pentru România și, de asemenea, ca ghid turistic pentru Serbia. Oferă informații despre fiecare din cele 100 de destinații turistice (50 din România și 50 din Serbia) vizate în activitate într-un mod interactiv, extrem de accesibil pentru turiști. Ghidul este disponibil în trei limbi, română, sârbă și engleză și poate fi accesat în trei moduri, în funcție de preferințele fiecăruia: prin dispozitiv specializat, prin descărcarea unei aplicații din magazinul de aplicații de pe telefoanele mobile și accesarea secțiunii dedicate a paginii web a proiectului.

Activitatea A.T2.3. Orașe inteligente CBC

Principala misiune a acestei activități este de a colecta și disemina într-un mod integrat, informațiile care există astăzi în cele două orașe, îmbunătățind informațiile destinate turiștilor și cetățenilor. Prin urmare, pentru a dezvolta un oraș inteligent. În scopul acestei activități vom instala dispozitive cu info-touch. Info-touch este o soluție urbană interactivă care oferă toate informațiile care contează la locul potrivit la momentul potrivit.

Este foarte inovator, ușor de utilizat și un mod unic de a promova multiple activități și puncte de interes, cum ar fi turismul, cultura, comerțul local, servicii publice etc. Mai mult, obiectivul dispozitivelor info-touch este de a apropia orașele de oamenii care trăiesc, muncesc și călătoresc în ele.

Info-touch-ul ce va conecta din punct de vedere informational cele două orașe (Severin și Kladovo) este un produs absolut inovator, potrivit pentru a răspunde nevoilor actuale ale oricărui oraș și țară din lume, cu o cerere puternică de bunăstare și preocupare pentru confortul și calitatea vieții atât pentru locuitorii săi, cât și pentru vizitatorii săi. Disponibil 24 de ore pe zi, info-touch este o piesă de mobilier urban, elegant, cu un design modern și discret, care îi permite să se integreze cu ușurință în medii cu arhitectură predominant contemporană, zone verzi și medii istorice sau monumentale.

Este o tabletă mare care oferă toate informațiile necesare locuitorilor și vizitatorilor locali.

Noul sistem informațional integrat va avea următoarele facilități:

1 INFORMAȚII (știri locale, informații despre trafic, avertizări și alerte) – Informații ubane cu acces universal,

2.CULTURA (distributie de evenimente, agenda culturală, muzică, cinema, teatru) – info-touch-ul va cuprinde o secțiune specifică cu evenimentele care se petrec în oraș organizate pe categorii (sport, cinema, teatru, muzică etc.).

3. COMERȚ LOCAL (Restaurante, hoteluri, magazine în oraș)

4. MOBILITATE (Căutare de destinații pe harta interactivă, mijloace de transport, orare, prețuri) -info-touch-ul oferă răspunsuri rapide și eficiente, permițând utilizatorilor să caute rutele pentru orice destinație din oraș, precum și cât timp

va dura pentru a ajunge sau căt de mult va costa.

5. DISTRACȚIE (Social media, Selfie Trend, IceBreaker) -info-touch-ul va realiza o altă față a a orașului schimbându-l într-un loc mai inteligent și mai amuzant de vizitat, va permite mai multă interacțiune, va oferi mai multe informații și dezvolta interacțiunea dintre oameni.

.ActivitateaA.T2.4. Imagini ale orașului și camere video cu transmisie live

Marketingul video a devenit acum interactiv prin streaming-ul live. Se deschide astfel o lume cu totul nouă de interactivitate și lucru de care ar trebui profitat.

În cadrul acestei activități vom monta 7 camere în aer liber, în centrul orașelor Drobeta Turnu Severin și Kladovo, precum și în zona atracțiilor turistice și a obiectivelor istorice / culturale, astfel încât turiștii să poată vedea evenimente ce se desfășoară în comunități, precum și activitatea de zi cu zi a cetățenilor. Vom aduce cetățenilor de pe tot globul vederi panoramice de calitate ale ambelor orașe, astfel încât orice persoană interesată să viziteze regiunea noastră poate vedea în direct ce poate fi vizitat, care sunt atracțiile locale și cum își petrec cetățenii viața în ambele orașe (Drobeta și Kladovo).

 

Activitatea A.T2.5. Montajul indicatoarelor turistice

În cadrul acestei activități intenționăm să valorificăm atracțiile turistice existente deja în ambele orașe și să informăm turiștii despre drumul corect pentru a ajunge la ele. Intenționăm să instalăm 100 de indicatoare rutiere de informare (50 în fiecare oraș) pentru a informa turiștii despre drumul corect către obiectivele turistice existente: Cetatea medievală din Severin, Turnul de apă, Palatul Cultural Th. Costescu, Piciorul podului lui Traian etc.

Activitatea A.I1.1. Sistem de proiecție multimedia pe perdea de apă montat pe țărmul Dunării în Drobeta

Scopul principal al acestei activități este de a oferi infrastructura adecvată pentru a promova potențialul turistic al orașului Drobeta și pentru a atrage noi vizitatori. Investițiile minore vor fi utilizate pentru a oferi vizibilitate infrastructurilor existente, cum ar fi clădirile istorice și monumentele, pentru a atinge o atractivitate îmbunătățită și o mai bună competitivitate economică și socială a teritoriilor. Portul Drobeta are mai puține activități de transport în zilele noastre, dar cheiul este încă un punct de atracție turistică în oraș. Există taverne și cafenele, iar cheiul este un centru popular pentru o promenadă de seară pentru localnici și turiști, tineri și bătrâni, mai ales în serile călduroase de vară, când oamenii merg acolo pentru a se relaxa. Totuși, nu există atracții pentru turiști pe malul Dunării. Vapoarele de croazieră se opresc doar cât turiștii sa mănânce și pleca in curând. Ne propunem să dezvoltăm o atracție turistică care să combine efecte de lumină și sonore, pe perdea de apă, pentru a realiza un produs turistic care să creeze o proiecție foarte mare (aproape 7 metri înălțime și 20 lățime) despre istoria comună din zonă. Vom proiecta secvențe din filme istorice cu soldați medievali sau antici care protejează cetatea Severin, cetatea în ansamblu și structurile sale de apărare, secvențe din viața de zi cu zi a cetățenilor din Severin. De asemenea, ca o promovare a zonei transfrontaliere dintre districtele Mehedinți și Borski, vom crea un clip promoțional care combină cele mai importante atracții turistice care vor fi proiectate aici.

Investițiile se încheie odată cu instalarea sistemului ce va realiza ecranul de apă și un sistem audio. Video-proiecțiile provenite de la un laptop amplasat în apropiere sunt puse direct pe peretele cascadei de apă, creând o imagine impresionantă. Imaginile luminoase, colorate sunt sincronizate cu sunetul de la difuzoarele ascunse, toate acestea adăugându-se la o experiență audiovizuală completă.

Activitatea A.12.1. Sistem de proiecție multimedia pe perdea de apă montat pe țărmul Dunării în Drobeta

Scopul principal al acestei activități este de a oferi infrastructura adecvată pentru a promova potențialul turistic al orașului Kladovo și pentru a atrage noi vizitatori. Investițiile minore vor fi utilizate pentru a oferi vizibilitate infrastructurilor existente, cum ar fi clădirile istorice și monumentele, pentru a atinge o atractivitate îmbunătățită și o mai bună competitivitate economică și socială a teritoriilor. Portul Kladovo are mai puține activități de transport în zilele noastre, dar cheiul este încă un punct de atracție turistică în oraș. Există taverne și cafenele, iar cheiul este un centru popular pentru o promenadă de seară pentru localnici și turiști, tineri și bătrâni, mai ales în serile călduroase de vară, când oamenii merg acolo pentru a se relaxa. Totuși, nu există atracții pentru turiști pe malul Dunării. Vapoarele de croazieră se opresc doar cât turiștii sa mănânce și plecă în curând. Ne propunem să dezvoltăm o atracție turistică care să combine efecte de lumină și sonore, pe perdea de apă, pentru a realiza un produs turistic care să creeze o proiecție foarte mare (aproape 7 metri înălțime și 20 lățime) despre istoria comună din zonă. Investițiile se încheie odată cu instalarea sistemului ce va realiza ecranul de apă și un sistem audio. Video-proiecțiile provenite de la un laptop amplasat în apropiere sunt puse direct pe peretele cascadei de apă, creând o imagine impresionantă. Imaginile luminoase, colorate sunt sincronizate cu sunetul de la difuzoarele ascunse, toate acestea adăugându-se la o experiență audiovizuală completă.

Proiectul se derulează în perioada 16 iulie 2019 -15 iulie 2020.

Valoarea totală a bugetului este de 424 903.22 euro.

Mai multe informatii se pot găsi pe pagina web a proiectului: www.lights-on-danube.eu.